Tu ai un site mobile friendly?

Ce inseamna Mobile friendly? Mobile friendly este un termen folosit pentru a descrie siteurile care se adapteaza pe dispozitivele mobile. Exista 2 variante folosite foarte mult. Responsive sau adaptive. Azi o sa va povestesc ce inseamna responsive si cu ce va ajuta asta

Chiar daca in ultimul timp, utilizarea internetului de pe dispozitive mobile a crescut foarte mult, cei mai multi antreprenori si afaceri mici din Romania privesc refacerea unui site invechit ca o investitie inutila. O sa revin pe parcursul articolului sa incerc sa explic de ce nu este asa.

Cum imi dau seama daca siteul meu este mobile friendly?

Nimic mai simplu, ar spune multi. Deschid siteul de pe telefonul mobil, care nu este niciodata la o departare mai mare de 2 metri si am aflat.  Daca se vede si se citeste este ok.

In principiu, asa este, pentru utilizatorii tai. Dar pentru  motoarele de cautare mai sunt cateva aspecte de luat in calcul.

Testul cel mai relevant pentru noi este cel de la Google.

Trebuie sa ai in vedere ca daca nu ai vizitatori, nu conteaza aspectul siteului, si nici rata de conversie. O rata de conversie de 100% poate inseamna ca ai avut un vizitator care a si cumparat, dar nu poti avea un business cu un client.

Exista cateva greseli comune care trebuie luate in considerare.
1.Resurse Blocate.

Imagini, scripturi de CSS, scripturi de Javascript care nu ruleaza pe dispozitive mobile.

Nu folostiti “display:none” pentru a ascunde o imagine pe anumite dispozitive. Asta o sa genereze erori, si motoarele de cautare o sa tina cont de ele.

Asigura-te ca fisierul robots.txt lasa robotii (crawlers) motoarelor de cautare sa iti indexeze tot siteul.

 

2. Technologie invechita.

De cate ori ai vazut mesajul “Acest video nu poate fi vizionat in deviceuri mobile?”.

Renunta la video playere Flash. Treci pe HTML 5.

 

3. Ai grija la redirect-uri.

Foarte multi aleg sa isi construiasca un site separat pentru mobile. Ti s-a intamplat sa intrii pe un link din timelineul de Facebook si sa ajungi pe “http://m.site_neredictectat.ro” ? sai sa mergi pe un link si sa ajungi pe pagina de homepage (http://m.hompage-site-neredirectat.ro) a siteului respectiv? Si mie…

 

redirecturi gresite

 

Atunci cand alegi aceasta varianta de mobile friendly ai grija sa detectezi daca o vinita vine de pe desktop sau de pe mobile si sa redirectezi pe varianta care trebuie. De asemenea evita sa redirectezi totul spre homepage.

 

4. Evita popup-uri sau modale care blocheaza continutul siteului si sunt greu de inchis.

De cate ori de lovest formularele de newsletter sau diferite reclame atunci cand intrii pe un site?

Desi sunt mobile friendly, nu sunt si user friendly, si de cele mai mult ori, sunt enervante si greu de inchis. Am intalnit situatii in care apareau la cateva zeci de secunde.

 

popupuri mobile friendly care blocheaza continut popupuri mobile friendly care acopera continut

 

Poti evita asta incorporand bannerele si formularele in continutul paginii. Acestea vor avea o vizibilitate destul de buna la scroll, iar userii care vor informatia din newsletter, sau sunt interesati de reclama din banner vor folosi ceea ce le oferi.

 

5. Viteza de incarcare.

Este un alt factor important pentru a determina cat de “friendly” este siteul tau. Nu voi intra in detalii, pentru ca exista nenumarate unelte de a verifica asta. Cel mai relevant este, din nou, cel oferit de Google. O sa iti spuna el ce trebuie optimizat pe siteul tau, atat din punct de vedere al desktopului cat si al mobilelor.

 

6. Fonturi prea mici sau elemente prea apropiate.

Ceea ce nu se vede cu ochil liber este faptul ca ai butoane prea mici sau prea apropiate, si asta ingreuneaza uzabilitatea siteului. Chiar daca elementele si fonturile mai mai mari fac siteul mai lung, e mai simplu si mai natural sa dai scroll decat sa dai zoom pentru a putea intra pe un link sau pentru a “apasa” un buton.

 

Ready to Go Mobile?

 

Mobile friendly ?

 

Nu te-am convins inca? Hai sa iti mai spun o data ce ai de pierdut.

  • TRAFIC PE SITE.
  • CLIENTI.
  • VANZARI.

Toate cele mai de sus se traduc in bani.

Din august 2015, siteurile care nu respecta standardele Google cu privire la functionalitatea si aspectul pe mobile nu mai apar in cautarile de pe dispozitivele respective.

Ce inseamna asta in cifre?

La nivel Global cautarile mobile au depasit 50%. Daca trendul se mentine, acestea o sa depaseasca 70% in 2017.

 

Asta inseamna ca jumatate din potentialii tai clienti nu o sa ajunga la tine pe site pentru ca acesta nu este optimizat.

Pe final, o sa te las cu o intrebare.

Merita investit in intr-o unealta de vanzare, pentru a-i dubla eficienta?